PODSTAWOWE
ZAŁOŻENIA
Uczymy tak, jak lubią dzieci!
Dziecko nie popełnia błędów, dziecko poszukuje możliwości.
Należy doceniać osiągnięcia zanim zacznie się gonić
za nowym celem.
Prawo dziecka do rozwoju
i odrębności postrzegamy jako warunek konieczny rozwoju całych społeczności, a nie jako przyczynek do bałaganu, chaosu
czy dezintegracji.
Dla nas więź między dzieckiem
a znaczącym dorosłym jest
fundamentem rozwoju dziecka; jeśli mamy do wyboru więź
i bycie konsekwentnym „dla zasady”, to wybieramy więź.
Zamiast mówić dzieciom czego im nie wolno, pokazujemy jak wiele można; to poszerza dziecięce horyzonty i buduje wysoką samoocenę.
Jeśli chcemy wychowywać dzieci na asertywne, samodzielne
i samostanowiące, to zobowiązani jesteśmy szanować te cechy
u dziecka od samego początku.
Dorosły (rodzic, nauczyciel) ponosi nadrzędną odpowiedzialność za budowanie relacji i musi mieć odwagę, by tę odpowiedzialność ponosić
Od kar zdecydowanie wolimy naprawianie szkody.
Dziecko jest pełnoprawnym i pełnowartościowym członkiem społeczności. Dlatego w Przedszkolu wypracowujemy mechanizmy, które umożliwiają dzieciom współdecydowanie.
STAWIAMY NA:
- zaufanie do naturalnych kompetencji dziecka – społecznych, poznawczych i emocjonalnych – dzięki czemu codzienny proces edukacji i wychowania wychodzi od potrzeb dziecka
- relację z życzliwym i akceptującym opiekunem, który szanuje zdanie dziecka
- stwarzanie inspirującej przestrzeni, zachęcającej do poznawania świata
- czytelne reguły współtworzone przez dzieci
- naukę samodzielności
- różnorodność zajęć (m.in. umuzykalniające, sportowe, imprezy kulturalne, angielski metodą immersji)
- nowoczesne metody w pracy z dziećmi
DZIĘKI TEMU TWOJE DZIECKO ROZWINIE:
- kompetencje społeczne
- zdrowe poczucie własnej wartości
- wiedzę o sobie i świecie
- swoje indywidualne zdolności
- odpowiedzialność, samodzielność, asertywność
- ciekawość i chęć eksperymentowania
- sprawność fizyczną.