PRZEDSZKOLE KOMPETENCYJNE UL

Dzieci, które dziś przychodzą do Ula, za dwadzieścia lat będą wybierały swoją życiową i zawodową drogę. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jakie umiejętności i cechy będą im wtedy potrzebne. Dlatego uczymy dzieci dając im uniwersalne kompetencje, aby w przyszłości potrafiły poradzić sobie w każdych okolicznościach.

PODSTAWY ROZWOJU

Współczesne badania dotyczące edukacji wskazują, że dziecko do prawidłowego rozwoju potrzebuje przede wszystkim:

  • relacji z dojrzałym, akceptującym dorosłym, od którego mogłoby się uczyć, przede wszystkim przez przykład
  • odpowiednio zorganizowanego środowiska nauki, bezpiecznego i inspirującego do poszukiwań i eksperymentów.

Obydwa te elementy współistnieją w Ulu, zapewniając doskonałe warunki rozwoju Twojego dziecka.

KOMPETENCYJNE ZNACZY...

Ul budujemy na trzech mocnych filarach:

  • kompetentna kadra dobrze wyszkolonych i zaangażowanych nauczycieli
  • kompetentni rodzice, uzyskujący wsparcie naszych specjalistów
  • kompetentne dzieci, świadome swojej wartości i przygotowane do podejmowania wyzwań.

Dowiedz się więcej o założeniach przedszkola kompetencyjnego.

Wierzymy, że dziecko „jest kompetentne” i „staje się kompetentne” w tym samym
momencie. Trzeba zatem zarówno uszanować to, co już osiągnęło, jak i nieustannie stwarzać mu możliwość do poszerzania pola kompetencji. Dziecko kompetentne to dziecko uśmiechnięte! szczęśliwe, pełne frajdy, przepełnione pewnością, że świetnie jest być, poznawać, turlać się po trawie, badać żuka pod mikroskopem, przytulać rodziców, czytać książki. To nie jest dziecko „poważne” tylko traktowane poważnie.

Rodzic jest ekspertem od dziecka, nauczyciel jest ekspertem od pedagogiki. Nigdy nauczyciel nie jest ekspertem od dziecka, wiedzącym „lepiej” co będzie dla malucha dobre. Rodzic nie „kontynuuje” linii wychowawczej przedszkola w domu, tylko współtworzy ekosystem dziecka, uzgadnia go, tworzy sensy i definicje.

Nie „pilnuje” dzieci tylko odkrywa wraz z nimi świat. Kompetentny nauczyciel jest dojrzały, sprawczy, przewidujący, aktywny w relacji z Dzieckiem. Buduje z dzieckiem więź i dba o nią.